În urma ședinței din 24 septembrie, membrii Consiliului Național al Audiovizualului au decis sancționarea, prin acordarea de somații publice, a posturilor de televiziune: Inedit TV, Canal 33 și România TV. Deciziile au fost luate în urma sesizarilor analizate de Direcția de Monitorizare a CNA.
Postul Inedit TV a fost sancționat pentru afirmațiile făcute în cadrul emisiunii „Realitatea în economie”, difuzată în 3 iunie 2025, în cadrul căreia moderatorul Marian Cotinghiu și invitații săi au formulat o serie de informații incorecte, neverificate, încălcând dispozițiile art. 64 alin. (1) lit. b) din Decizia CNA nr. 220 din 24 februarie 2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual. De altfel, reprezentantul postului a precizat că au luat, între timp, măsuri în acest sens, emisiunea fiind scoasă din grila postului, iar Marian Cotinghiu fiind exclus din echipa Inedit TV.
Postul Canal 33 a fost sancționat pentru emisiunea „Dan Diaconescu Direct”, din data de 10 iunie 2025, în care dezbaterile din platou (pe marginea decesului deținutului Ciprian Pian în penitenciarul Jilava), nu au respectat principiul exprimării unui punct de vedere sau prezentării de argumente de către părțile vizate, fiind omise astfel dispozițiile art. 40 alin. (2) din Decizia CNA nr. 220/2011 (actual art. 43 alin. (2) din Decizia CNA nr. 573/2025).
Membrii consiliului au apreciat că aceleași dispoziții ale Codul de reglementare a conţinutului audiovizual au fost încălcate și în cazul dezbaterilor derulate în cadrul emisiunii „Punctul Culminant”, difuzată în data de 03.06.2025, vizând inundațiile de la salina Praid, motiv pentru care a fost votată acordarea unei somații publice postului România TV.
În cadrul aceleiași ședințe membrii consiliului au decis emiterea unor decizii de intrare în legalitate pentru spoturile de promovare la suplimentele alimentare: NEURO PLUS GABA; CELADRIN, ROBOFLEX, CARTIMIX, INOCELL; KIDIMAG, prezentările comerciale vizate nerespectând reglementările în domeniul audiovizual (art. 93 alin. (1) din Decizia CNA nr. 220/2011 și 120 alin. (1) și (3) din Decizia CNA nr. 220/2011), materialele de promovarea comercială vizate neasigurând o informare corectă a publicului și sugerând proprietăți pe care produsele respective nu le posedă.

