Analizele de audiență online pot ține seama de o sumă de factori, de la numărul de vizualizări la numărul de vizitatori unice, de la timpul petrecut pe site la numărul de referințe. Datele pot oscila, în funcție de parametrii aleși.
Un lucru este cert: traficul nu reflectă, de multe ori, influența pe care o poate avea un anumit site. Loialitatea audienței, participarea, comentariile sunt, de asemenea, lucruri de care trebuie ținut seama. În cele din urmă o analiză corectă trebuie să plece de la obiective. Pentru a amplifica veniturile obținute din publicitate, fără discuție, un trafic susținut este esențial. Sunt zone de nișă în care, totuși, traficul este subordonat influenței pe care o are acel site, pe acea nișă.
O comparație a datelor de audiență ne poate pune, deseori, în situația de a compara proverbialele mere cu la fel de proverbialele pere. Click-urile care pleacă spre Google (mai ales în condițiile în care Chrome a devenit browser-ul preferat al celor mai mulți utilizatori) vor domina clasamentul. La fel stau lucrurile atunci când vine vorba de Facebook. Iar Facebook nu s-a arătat niciodată prea dispus la furnizarea de date legate de mișcarea click-urilor în interiorul platformei. Să compari oricare dintre acești coloși cu website-ul unui ziar sau al unui blog independent este, evident, un tip de flotare statistică nu foarte fericită.
Clasamentul asupra căruia ne uităm astăzi este unul care operează cu forța brută. Datele furnizate de Alexa ( o companie a Amazon) nu ține seama de subtilități precum cele pe care le-am pomenit mai sus. Măsurătoarea Alexa are la bază patru parametri: timpul zilnic petrecut pe site, numărul de pagini per vizitator/zi, cota de trafic din căutări, numărul de site-uri care trimit la.
Conform acestor date, clasamentul arată astfel:
Website
Timp petrecut pe site/ numărul de pagini per vizitator/zi// cota de trafic din căutări/ numărul de site-uri care trimit la
1
13:17 15.08 0.40% 1,971,858
2
13:08 7.36 16.10% 1,507,124
3
3:21 3.87 3.80% 5,033
4
4:34 4.32 7.90% 426,068
5
3:08 1.79 7.80% 97,295
6
17:47 7.97 8.20% 3,457,310
7
4:27 4.66 42.40% 944
8
3:51 2.92 71.40% 1,182,392
9
7:14 6.89 30.30% 366
10
3:32 2.07 29.70% 1,183
11
5:54 4.51 25.50% 240,794
12
3:40 2.89 10.80% 12,818
13
3:37 2.71 6.30% 254
14
3:42 5.66 6.20% 82
15
3:36 4.59 47.40% 190,505
16
4:23 1.86 30.50% 4,903
17
12:15 9.13 21.90% 3,539
18
7:44 3.67 19.20% 980
19
3:43 3.09 29.60% 362,665
20
2:20 1.52 6.20% 16,664
21
3:42 2.30 13.90% 249
22
4:20 2.40 14.30% 2,057
23
5:07 2.93 6.90% 12,085
24
3:41 2.80 37.30% 12,677
25
3:19 1.90 29.70% 1,893
26
2:02 1.15 0.90% 152
27
5:15 2.10 26.70% 1,388
28
3:05 1.60 41.60% 1,122
29
2:27 2.60 51.90% 9,798
30
7:55 4.01 9.40% 213,047
Ce putem constata:
- -coloșii (Google, Facebook, Yotube, Yahoo) stăpânesc prima parte a clasamentului;
- -Emag e primul site românesc (dacă forțăm puțin lucrurile) prezent în top;
- -site-urile pentru adulți au parte de ao audiență impresionantă (nu avem de ce nu rușina, și la alții lucrurile stau la fel);
- -Hotnews este primul portal de știri pentru români;
- Un site pentru adulți luptă cu Youtube, când e vorba de timpul petrecut pe un domeniu;
- Facebook este fără rival la numărul de trimiteri;
- Un site de filme piratate e o competiție foarte serioasă pentru Netflix.
- Alternativa rusească la Facebook se află pe un onorant loc 30.
- Amazon lipsește din primele 50 de locuri, dar AliExpress este pe locul 48.
Când vine vorba strict de traficul pe site, în număr de vizite/vizitatori, clasamentul primelor zece ar arăta așa:
1.Google.com
2.Facebook
3.Youtube
4.Google.ro
5.Yahoo
6.eMag
7.Xnxx
8.Olx
9.Digi24
10.Wikipedia