Asociația pentru Radio Audiențe a publicat rezultatele măsurătorilor pentru valul de toamnă 2020. Universul Studiului de Audienţă Radio este format din persoanele în vârstă de 11 ani şi peste, care nu lucrează în domeniul radio, rezidente în locuinţe neinstituţionalizate din toate localităţile urbane şi rurale din România. Conform datelor statistice ale Institutului Naţional de Statistică, privind populația rezidentă la data de 1 ianuarie 2019, mărimea acestei populaţii la nivel național este de 17.213.341 persoane.
Conform acestui studiu, cele mai ascultate posturi la nivel național, 11+, sunt: Kiss Fm, Radio România Actualități, Radio Zu și Radio Europa FM.
Audienţa medie zilnică | Daily Reach (000) |
Market Share (%) |
|
1 | Kiss Fm | 2292,5 | 10,4 |
2 | Radio Zu | 1832,8 | 10 |
3 | Radio România Actualități | 1764,2 | 12,1 |
4 | Europa FM | 1515,1 | 9,1 |
5 | Digi Fm | 915,6 | 4,6 |
6 | Pro Fm | 768,6 | 3,6 |
7 | Magic Fm | 759,6 | 4,3 |
8 | Antena Satelor | 592,8 | 5 |
9 | Virgin Radio (Radio 21) | 517,3 | 2,2 |
Pe publicul comercial, la nivel național, Kiss Fm și Radio Zu sunt, de departe, cele mai ascultate posturi de radio, având cote de piață de 15, respectiv 14,2%. De notat că, pe acest public, Magic FM urcă pe locul 7.
Audienţa medie zilnică | Daily Reach (000) |
Market Share (%) |
|
1 | Kiss FM | 1680 | 15 |
2 | Radio Zu | 1263,6 | 14,2 |
3 | Europa FM | 863,3 | 9,4 |
4 | Digi FM | 651,7 | 6,1 |
5 | Magic FM | 495,1 | 5,2 |
La nivel urban, clasamentul, la vârf, arată astfel:
Audienţa medie zilnică | Daily Reach (000) 11+ |
Daily Reach (000) 18-49 | |
1 | Kiss Fm | 1376,5 | 962 |
2 | Radio Zu | 1234,8 | 839 |
3 | Europa FM | 1095,2 | 603 |
4 | Radio România Actualități | 1090,7 | 288,1 |
5 | Magic FM | 576,4 | 367,3 |
Kiss FM și Radio ZU sunt cele mai ascultate posturi de radio din România, conform măsurătorilor, atât la nivel național, cât și urban, pe publicul cu vârste peste 11 ani, dar și pe publicul cu vârste între 18-49 de ani.
Pentru publicul din București, cu vârste de peste 11 ani, clasamentul arată astfel:
Audienţa medie zilnică | Daily Reach (000) |
Market Share (%) |
|
1 | Radio Zu | 242,8 | 12,6 |
2 | Radio România Actualități | 212,1 | 15,4 |
3 | Kiss FM | 169,1 | 5,9 |
4 | Europa FM | 153,5 | 9,5 |
5 | Magic FM | 133,4 | 7,1 |
De notat că pe acest segment de audiență, postul public de radio trece peste Kiss FM, iar Magic FM, un post axat exclusiv pe muzică, adresat nostalgicilor, reușește, din nou, o poziție de top.
ZU a cumulat cele mai multe sferturi de oră pe segmentul de vârstă 18-49 de ani şi deține 17.7% din cota de piață. Se înregistrează creșteri consistente la nivelul cotei de piață de 53% față de toamna 2019 și de 23% față de valul anterior din 2020. În Bucureşti s-au înregistrat 148.400 ascultători unici, numărul acestora fiind cu 6% mai mare comparativ cu valul anterior din 2020.
Când vine vorba despre cel mai dinamic și căutat segment de public, adică publicul comercial din București, lucrurile stau astfel:
Audienţa medie zilnică | Daily Reach (000) |
Market Share (%) |
|
1 | Radio Zu | 148,4 | 17,7 |
2 | Kiss Fm | 105,3 | 7,3 |
3 | Rock FM | 82,7 | 5,2 |
4 | Europa FM | 81,4 | 8,8 |
5 | Magic FM | 77 | 8,3 |
Din nou, merită făcut câteva observații. Rock FM reușește, pe acest public, să treacă peste Europa FM, care ajunge abia pe poziția a patra. Pe această categorie de public, Radio ZU reușește o cotă de piață dublă față de principalul competitor, KISS FM. Din nou, de notat poziția ocupată de Magic FM.