Industria de divertisment este controlată – nu spunem nicio noutate – de câteva corporații colos. Dacă mici producători independenți încă pot propune proiecte, de mai mică anvergură, care pot sau nu face față competiției cu super-producțiile coloșilor, când vine vorba despre distribuție, s-a terminat cu independența.
În condițiile pandemiei, streaming-ul online a devenit principala formă de distribuție a produselor cinematografice. Iar când discutăm despre serviciile de streaming, două companii controlează autoritar piața: Netflix și Disney.
Sigur, ar mai exista și Amazon, dar serviciul lui Bezos e departe de primii doi, producțiile proprii sunt mult mai puțin numeroase, iar bizarele limitări ale distribuții în afara SUA, nu fac Prime-ul mai atrăgător. Hulu promitea și el să devină un rival al Netflix, dar acoperirea sa globală e redusă. Apple e încă abia la început, investește în câteva, puține, producții, dar, ca și în cazul Amazon, indisponibilitatea unor servicii/produse în anumite teritorii reprezintă o limită. (Apple Tv e disponibil în Republica Molodva, dar nu în România).
În aceste condiții recentul anunț al AT&T (proprietarul Warner Media) și Discovery, prin care se vorbea despre fuziunea celor două companii, a stârnit un mare interes. 71% dintre acțiunile noii companii vor fi deținute de către At&T, iar 29 de către Discovery.
David Zaslav, care va fi directorul noii companii, promite că vom avea de a face cu un jucător global mult mai puternic decât Netflix. Zaslav admite că, pe mai departe, colosul numit Disney va rămâne cel mai important jucător de pe piață.
Ce argumente pot susține o astfel de afirmație ? Noua companie, adică o afacere de 43 de miliarde de dolari, va reuni laolaltă arhivele de conținut de la WarnerMedia și Discovery, inclusiv platformele de streaming HBO Max și Discovery+. Trebuie amintit că WarnerMedia deține HBO, CNN, TNT și compania producătoare de filme și tv Warner Bros., printre altele, în timp ce Discovery deține branduri precum Animal Planet, HGTV și Food Network.

