sâmbătă, ianuarie 28, 2023
AcasăEditorialUn început de drum

Un început de drum

Orice început are dficultăți inerente. Iar Monitor Media se află la începutul unui drum pe care ni-l dorim lung și însoțit de cât mai mulți prieteni.

Orice început are dficultăți inerente. Iar Monitor Media se află la începutul unui drum pe care ni-l dorim lung și însoțit de cât mai mulți prieteni.

Ce ne propunem cu acest proiect?

Există deja, în online-ul românesc, nume deja consacrate care analizează peisajul media, ce am putea aduce noi ca noutate? Răspunsul e, la prima vedere, simplu: perspectiva. Chiar dacă analizele de audiență și studiul pieței media va reprezenta o constantă a preocupărilor noastre, ne propunem să ne adresăm într-o mai mare măsură și publicului larg, nu doar specialiștilor din mass media, publicitate sau P.R..

Rigoarea analizei datelor de audiență va sta laolaltă cu subiectivismul cronicarului de film și televiziune, evaluarea datelor de trafic din online va ține seama nu doar de cifrele care, de multe ori, nu descriu totul. Altfel spus, ne interesează la fel de mult calitatea conținutului generat de mass media și new media, iar acesta este un aspect cel puțin la fel de interesant.

Informația, astăzi, înseamnă cu totul altceva față de ce reprezenta nu mai departe de acum 50 de ani. Viteza de circulație este uluitoare, mijloacele de distribuție sunt tot mai numeroase și tot mai sofisticate, numărul creatorilor crește spectaculor, impactul social media este imposibil de ignorat. Cifrele de audiență de astăzi nu vor reflecta, în mod obligatoriu, tendințele de mâine. Noile tehnologii anulează instituții de tradiție. Presa tipărită e pe cale de dispariție, cinematograful face cu tot mai mare dificultate concurenței serviciilor de streaming online, televiziunile încep să resimtă concurența platformelor online. Toate analizele se concentrează pe date, pe cifre care vorbesc despre migrația consumatorilor de la un tip de produs la altul, de la o formă de distribuție la alta, dar se omite în mod constant ceva. Ceea ce rămâne neschimbat: interesul față de conținut de calitate.

Astăzi, când vorbim despre performanțele de audiență/trafic, iată, nu mai discutăm doar despre instituții, despre corporații masive, cu redacții bine populate, ci și despre creatori individuali, lupi singuratici care reușesc să identifice și să valorifice nișe de audiență care pentru astfel de instituții ar părea neinteresante. Vorbim astăzi despre așa numiții influenceri, oameni apăruți de nicăieri care au reușit să își atragă un public stabil, care îi ascultă și care ține seama de opiniile lor. Uneori e vorba de prezențe bizare, alteori  de unele extrem de consistente, oricum ar fi, aceștia există și reprezintă prezențe de neignorat. Vedete uriașe de televiziune odată ajunse în spațiul online descoperă că audiențele pe care le înregistrau la televizor sunt de neatins în online, acolo unde creatori din noul val, fără statutul anterior de vedetă, îi surclasează fără drept de afel. E alt mediu, sunt alte reguli și, poate, e vorba de un alt public.

Toate acestea sunt lucruri despre care vom vorbi, de azi înainte, aici. E o conversație lungă, la care vă invtăm să luați parte.

Articolul precedent
Articolul următor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -

CELE MAI POPULARE

Recent Comments