Alegerile parlamentare, care au avut loc ieri, au stârnit mai mult interes la televizor, decât la urne. Rata scăzută de participare a influențat, probabil rezultatul scrutinului, dar nu interesul pentru știrile legate de rezultatele alegerilor.
La ora 21:00, oră la care au fost anunțate rezultatele primelor exit poll-uri, 1.273.000 de români se uitau la România Tv și 1.151.000 la Antena 3. La același moment, la Pro Tv se uitau 1.215.000 de telespectatori, la Kanal D 1.112.000 și la Antena 1 969.000.
Televiziunea publică, la ora 21:00, reușea să atragă interesul a numai 237.000 de telespectatori! Lucrul acesta ar trebui să intereseze pe cineva.
Audiența celorlalte televiziuni de știri, la momentul aflării rezultatelor primelor exit poll-uri, arăta astfel: Digi 24 – 342.000, Realitatea Plus -212.000, B1 Tv – 178.000.
Principalele televiziuni de știri au fost, ieri, în prime time, foarte aproape de marile televiziuni generaliste. Pe național, România Tv a avut o medie de 841.000 de telespectatori, iar Antena 3 o medie de 790.000. Pe această categorie de public, Digi 24 a fost departe de cele două mari televiziuni de știri, cu numai 262.000 de telespectatori.
Pe urban, competiția a fost câștigată de Antena 3, cu o medie de 483.000 de telespectatori. România Tv a ocupat cea de a doua poziție, în nișă, cu 447.000. Digi 24 a realizat o medie de 218.000 de telespectatori, pe acest segment de public.
La ora 21:00, audiențele arătau astfel:
Urban all
Rtg 000
Post | Antena 1 | Antena 3 | Pro TV | Kanal D | Digi 24 | Romania Tv |
21:00-21:15 | 456 | 710 | 508 | 430 | 290 | 692 |
Practic, ne aflăm într-o situația inedită. La ora aflării rezultatelor primelor exit poll-uri, principalele trei televiziuni generaliste și principalele trei televiziuni de știri adunau același număr de telespectatori.
Realitatea plus avea, pe această categorie de public, la ora 21:00, 149.000 de telespectatori, iar B1 96.000.
Pe comercial, principalele două televiziuni generaliste, Pro Tv (medie 263.000 în prime time) și Antena 1 ( medie de prime time 260.000) s-au situat la mare distanță de televiziunile de știri.
Digi 24 a realizat, pe această categorie de public, o medie de 99.000 de telespectatori, fiind urmată de Antena 3, cu 84.000 de telespectatori. Pe urban, România tv s-a situat pe a treia poziție în nișă, cu 73.000 de telespectatori. Aceeași a fost ierarhia și la ora 21:00, la momentul exit poll-urilor.
Interesul scăzut al tinerilor din mediul urban pentru aceste alegeri s-a simțit, deci, nu doar la urne, ci și în audiențe.
Din nou, este de notat contraperformanța televiziunii publice, care reușește să atragă doar 20.000 de telespectatori din această categorie.
Național
Share %
Interval | Antena 1 | Antena 3 | Pro TV | Kanal D | Digi 24 | Romania Tv |
Întreaga zi | 11,1 | 7,7 | 15,3 | 8,3 | 3,1 | 10,1 |
Prime Time | 12,2 | 9,4 | 15,1 | 11,6 | 3,1 | 10,0 |
Urban
Share %
Interval | Antena 1 | Antena 3 | Pro TV | Kanal D | Digi 24 | Romania Tv |
Întreaga zi | 10,4 | 9,0 | 13,7 | 6,5 | 4,6 | 10,2 |
Prime Time | 11,7 | 11,0 | 12,7 | 8,3 | 4,9 | 10,2 |
Comercial
Share %
Interval | Antena 1 | Antena 3 | Pro TV | Kanal D | Digi 24 | Romania Tv |
Întreaga zi | 13,5 | 3,4 | 18,2 | 7,5 | 5,6 | 4,4 |
Prime Time | 16,4 | 5,3 | 16,6 | 8,8 | 6,2 | 4,6 |
Sursa: Kantar Media Audiences”, Copyright: ARMADATA S.R.L. – date prelucrate de monitormedia.ro