sâmbătă, ianuarie 28, 2023
AcasăAUDIENȚEAudiențe: alegerile la televizor

Audiențe: alegerile la televizor

Alegerile parlamentare, care au avut loc ieri, au stârnit mai mult interes la televizor, decât la urne. Rata scăzută de participare a influențat, probabil rezultatul scrutinului, dar nu interesul pentru știrile legate de rezultatele alegerilor.

La ora 21:00, oră la care au fost anunțate rezultatele primelor exit poll-uri, 1.273.000 de români se uitau la România Tv și 1.151.000 la Antena 3. La același moment, la Pro Tv se uitau 1.215.000 de telespectatori, la Kanal D 1.112.000 și la Antena 1 969.000.

Televiziunea publică, la ora 21:00, reușea să atragă interesul a numai 237.000 de telespectatori! Lucrul acesta ar trebui să intereseze pe cineva.

Audiența celorlalte televiziuni de știri, la momentul aflării rezultatelor primelor exit poll-uri, arăta astfel: Digi 24 – 342.000, Realitatea Plus -212.000, B1 Tv – 178.000.

Principalele televiziuni de știri au fost, ieri, în prime time, foarte aproape de marile televiziuni generaliste.  Pe național, România Tv a avut o medie de 841.000 de telespectatori, iar Antena 3 o medie de 790.000. Pe această categorie de public, Digi 24 a fost departe de cele două mari televiziuni de știri, cu numai 262.000 de telespectatori.

Pe urban, competiția a fost câștigată de Antena 3, cu o medie de 483.000 de telespectatori. România Tv a ocupat cea de a doua poziție, în nișă, cu 447.000. Digi 24 a realizat o medie de 218.000 de telespectatori, pe acest segment de public.

La ora 21:00, audiențele arătau astfel:

Urban all

Rtg 000

Post Antena 1 Antena 3 Pro TV Kanal D Digi 24 Romania Tv
21:00-21:15  456 710 508 430 290 692

 

Practic, ne aflăm într-o situația inedită. La ora aflării rezultatelor primelor exit poll-uri, principalele trei televiziuni generaliste și principalele trei televiziuni de știri adunau același număr de telespectatori.

Realitatea plus avea, pe această categorie de public, la ora 21:00, 149.000 de telespectatori, iar B1 96.000.

Pe comercial, principalele două televiziuni generaliste, Pro Tv (medie 263.000 în prime time) și Antena 1 ( medie de prime time 260.000) s-au situat la mare distanță de televiziunile de știri.

Digi 24 a realizat, pe această categorie de public, o medie de 99.000 de telespectatori, fiind urmată de Antena 3, cu 84.000 de telespectatori. Pe urban, România tv s-a situat pe a treia poziție în nișă, cu 73.000 de telespectatori. Aceeași a fost ierarhia și la ora 21:00, la momentul exit poll-urilor.

Interesul scăzut al tinerilor din mediul urban pentru aceste alegeri s-a simțit, deci, nu doar la urne, ci și în audiențe.

Din nou, este de notat contraperformanța televiziunii publice, care reușește să atragă doar 20.000 de telespectatori din această categorie.

Național

Share %

Interval Antena 1 Antena 3 Pro TV Kanal D Digi 24 Romania Tv
Întreaga zi  11,1 7,7 15,3 8,3 3,1 10,1
Prime Time 12,2 9,4 15,1 11,6 3,1 10,0

 

Urban

Share %

Interval Antena 1 Antena 3 Pro TV Kanal D Digi 24 Romania Tv
Întreaga zi  10,4 9,0 13,7 6,5 4,6 10,2
Prime Time 11,7 11,0 12,7 8,3 4,9 10,2

 

Comercial

Share %

Interval Antena 1 Antena 3 Pro TV Kanal D Digi 24 Romania Tv
Întreaga zi  13,5 3,4 18,2 7,5 5,6 4,4
Prime Time 16,4 5,3 16,6 8,8 6,2 4,6

 

Sursa: Kantar Media Audiences”, Copyright: ARMADATA S.R.L. – date prelucrate de monitormedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -

CELE MAI POPULARE

Recent Comments