luni, iulie 7, 2025
AcasăCNACNA a decis: schimbări majore în mesajele de interes pe radio și...

CNA a decis: schimbări majore în mesajele de interes pe radio și tv

Codul de Reglementare a Conținutului Audiovizual va fi modificat și completat cu noi dispoziții, unele aplicate în premieră. Între cele mai importante modificări aduse de noua reglementare votată în ultima ședință a Consiliului Național al Audiovizualului, se regăsește interdicția apariției personalităților, din domenii diverse (sport, știință, sau persoane cu notorietate în mediul online), în spoturile publicitare la jocurile de noroc, care „datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri”. O altă interdicție vizează publicitatea făcută de către farmacii pe baza promoțiilor la suplimente, dispozitive sau diverse tratamente medicale, menționează Agerpres.

În premieră posturile de televiziune vor difuza mesaje „de conștientizare” privind necesitatea vaccinării, aplicarea screeningului în autism, avertizări privind scopul suplimentelor alimentare. Totodată, în urma noilor recomandari posturile de radio și televiziune vor promova mesaje de interes public privind combaterea violenței în familie, combaterea consumului de droguri și atenționări privind dependența de jocuri de noroc, combaterea fraudelor online, încurajarea lecturii, a activităților sportive și pregătirea pentru situații de urgență. De asemenea, în spațiile publicitare, televiziunile vor difuza inclusiv mesaje privind respectarea drepturilor omului, a valorilor democratice și europene.

Tot o premieră este și decizia care obligă posturile de radio si televiziune care difuzează programe tip Horoscop (care oferă informații și fac recomandări din astrologie ori numerologie), să atenționeze publicul, printr-un mesaj clar, că aceste informații „nu au o bază științifică”. Această decizie a fost luată la recomandarea Ministerului Educației.

Noile reglementări au fost adoptate în urma a zece ore de dezbateri, fiind audiate propuneri venite din partea mai multor instituți, concluziile generale semnalând necesitatea unor schimbări radicale: „Este un cod mult mai aproape de realitate, curajos și care aduce nu doar clarificări care țin de radiodifuzori, ci vine și în întâmpinarea protejării publicului”, a declarat pentru Agerpres Valentin Jucan, vicepreședintele CNA.

Noul Cod de Reglementare a Conținului Audiovizual va fi transmis spre Monitorul Oficial la începutul săptămânii viitoare. Potrivit Consiliului Național al Audiovizualului, prevederile noului cod se aplică și serviciilor media la cerere, inclusiv cele referitoare la protecția minorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -

CELE MAI POPULARE

Recent Comments