Prima concluzie, privind raportul de audiență, publicat de ARMA și realizat de Kantar Media, este aceea că principalele noastre televiziuni generaliste au înregistrat creșteri semnificative.
Raportul lunii noiembrie reprezintă un bun indicator al sezonului de toamnă, care se află aproape de final. Așa cum era de așteptat, Pro TV, Antena 1 și Kanal D sunt în fruntea clasamentului, înregistrând, cum spuneam creșteri notabile.
Pro Tv crește de la 638.000 la 739.000, Antena 1 de la 516.000 la 658.000, iar Kanal D de la 382.000 la 456.000.
Într-un clasament al creșterilor înregistrate în raport cu luna octombrie, lucrurile ar arăta astfel:
1)Antena 1 – 142.000
2) Pro Tv – 101.000
3) Kanal D – 74.000
NAȚIONAL
Antena 1 poate fi considerată televiziunea cu cea mai consistentă creștere, în raport cu luna noiembrie, conform audiențelor la nivel național.
Principalul canal al televiziunii publice, TVR1 înregistrează, de asemenea, o creștere importantă de la 90.000 la 105.000.
Prima Tv urcă două poziții în clasament, ajungând de la 73.000 la 88.000 de telespectatori, ceea ce, în termeni procentuali, reprezintă o creștere mai mult decât importantă.
Pe nișa televiziunilor pentru doamne, DIVA reușește să depășească Happy Channel, urcând șase poziții în clasament. Chiar dacă ambele televiziuni consemnează creșteri, în vreme ce Happy Channel crește de la 50.000 la 54.000, DIVA are o creștere mult mai spectaculoasă, ajungând de la 38.000 la 60.000 de telespectatori.
Dacă privim spre nișa de știri, și acolo există creșteri de luat în seamă. România TV are o creștere de 11.000 de telespectatori, Antena 3 de 21.000, Digi 24 crește cu numai 5000. Realitatea Plus consemnează, de asemenea, o creștere de 6000 de telespectatori, iar B1 de 3000.
Și noua televiziune de știri a lui Adrian Sârbu are o creștere, de la 2000 la 4000 de telespectatori.
URBAN
Și pe publicul urban Antena 1 a avut cea mai mare creștere, de la 261.000 la 315.000, urmată de Pro Tv, în creștere de la 311.000 la 353.000 și Kanal D, care crește de la 173.000 la 197.000.
Post | RTG 000 octombrie | RTG 000 noiembrie |
Pro Tv | 311 | 353 |
Antena 1 | 261 | 315 |
Kanal D | 173 | 197 |
Pe nișa de știri, de asemenea, toate posturile înregistrează creșteri:
Post | RTG 000 octombrie | RTG 000 noiembrie |
România TV | 138 | 150 |
Antena 3 | 113 | 118 |
DIGI 24 | 56 | 63 |
Realitatea PLUS | 31 | 36 |
B1 | 30 | 31 |
Previzibil, televiziunile de sport pierd din audiențe, atât pe național, cât și pe urban. Suspendarea multor competiții sau desfășurarea acestora în condiții improprii, din cauza pandemiei, se simte în audiențe. Digi Sport 1 cade de la 77.000 la 63.000 pe național și de la 43.000 la 39.000 pe urban.
COMERCIAL
Ierarhia rămâne aceeași și când vine vorba despre așa numitul public comercial, adică publicul mai tânăr.
Pro Tv crește de la 128.000 la 148.000, Antena 1 de la 100.000 la 120.000, iar Kanal D de la 54.000 la 62.000.
Pe nișa de știri România Tv și Digi 24 înregistrează ușoare creșteri, în vreme ce Antena 3 stagnează.
Share % LUNA NOIEMBRIE Share % LUNA OCTOMBRIE
Canale | National +g | Urban +g | Canale | National +g | Urban +g |
Pro TV | 17,87 | 16,79 | Pro TV | 17,75 | 16,48 |
Antena 1 | 15,92 | 14,98 | Antena 1 | 14,35 | 13,81 |
Kanal D | 11,04 | 9,35 | Kanal D | 10,64 | 9,2 |
Romania TV | 6,69 | 7,12 | Romania TV | 7,37 | 7,32 |
Antena 3 | 4,63 | 5,63 | Antena 3 | 4,72 | 5,99 |
TVR 1 | 2,54 | 2,14 | TVR 1 | 2,52 | 2,17 |
Prima TV | 2,12 | 1,89 | Digi 24 | 2,15 | 2,98 |
National TV | 2,02 | 1,81 | National TV | 2,11 | 1,87 |
Digi 24 | 1,99 | 2,97 | Prima TV | 2,02 | 1,76 |
TVR 2 | 1,55 | 1,37 | DigiSport 1 | 1,85 | 2,26 |
Pro Cinema | 1,52 | 1,19 | Pro Cinema | 1,55 | 1,23 |
DigiSport 1 | 1,53 | 1,87 | Realitatea Plus | 1,57 | 1,62 |
Realitatea Plus | 1,5 | 1,71 | TVR 2 | 1,43 | 1,33 |
Diva | 1,44 | 2,01 | B1TV | 1,4 | 1,6 |
Happy Channel | 1,31 | 1,51 | Happy Channel | 1,38 | 1,53 |
B1TV | 1,28 | 1,49 | Antena Stars | 1,36 | 0,98 |
Antena Stars | 1,18 | 0,95 | Nickelodeon | 1,35 | 1,35 |
Nickelodeon | 1,2 | 0,93 | Boomerang | 1,18 | 0,94 |
Boomerang | 1,17 | 0,96 | Pro 2 | 1,07 | 1,03 |
Pro 2 | 0,97 | 1,02 | Diva | 1,05 | 1,46 |
Cartoon Network | 0,87 | 0,75 | Disney | 0,98 | 0,97 |
Disney | 0,84 | 0,88 | Cartoon Network | 0,95 | 0,88 |
Minimax | 0,79 | 0,4 | AXN | 0,94 | 1,07 |
AXN | 0,78 | 0,86 | ETNO | 0,86 | 0,43 |
Comparația performanțelor celor două mari trusturi, INTACT și CME, pentru luna Noiembrie, arată astfel:
CME | RTG 000 | INTACT | RTG 000 |
PRO TV | 739 | Antena 1 | 658 |
Pro Cinema | 63 | Antena 3 | 191 |
Pro 2 | 40 | Happy Channel | 54 |
Pro Gold | 14 | Antena Stars | 49 |
Pro X | 16 | Zu | 5 |
TOTAL: 872 957
Și în luna noiembrie, Trustul INTACT a reușit să atragă mai mulți telespectatori decât televiziunile trustului concurent.
Sursa: Kantar Media Audiences”, Copyright: ARMADATA S.R.L. – date prelucrate de monitormedia.ro